Oproep Kok voor zondagmiddag

Oproep Kok voor De Parasol op zondagmiddag (1 x per maand).

Hou jij van koken en vind je het fijn als mensen van jouw kookkunsten genieten? Dan is de rol van kok in inloophuis De Parasol iets voor jou!

In inloophuis De Parasol wordt om de week op zondagmiddag een lekkere maaltijd gekookt voor de gasten. Je bedenkt zelf een maaltijd, haalt de boodschappen en maakt, samen met een ervaren assistent, een lekkere, verse maaltijd klaar. Het hoeven geen culinaire hoogstandjes te zijn, maar het is wel fijn als je een beetje zicht hebt op de hoeveelheid die je moet inkopen en een menu wat aansluit bij het seizoen.

Je moet denken aan zo’n 20 -25 gasten per keer. De maaltijd wordt aan het einde van de middag, zo rond vier uur geserveerd. Er zijn dan ook gastheren/gastvrouwen in het inloophuis die de gasten ontvangen en assisteren bij het uitserveren.

Lijkt het je leuk om 1x per maand voor een groep gasten te koken? Maak dan een afspraak met één van onze coördinatoren, Anja of Henny.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een keertje, geheel vrijblijvend, mee te  eten, de sfeer te proeven  of mee te lopen met één van de huidige koks.

Meer informatie?

E-mail: coordinator@inloophuisdeparasol.nl

 

Oproep gastvrouw/gastheer De Parasol.

Hou je van mensen en vind je het leuk om het voor anderen gezellig te maken? Dan is de rol van gastvrouw of gastheer in ons gezellige inloophuis iets voor jou!

In de Parasol hebben we op dit moment ruimte voor nieuwe vrijwilligers in de rol van gastheer-gastvrouw. Een gastvrouw/gastheer zorgt ervoor dat iedere  bezoeker zich op zijn gemak voelt. Met een warm hart, wat humor en relativeringsvermogen. Gewoon een paar uurtjes ‘er zijn’ voor de bezoekers van het inloophuis. Iedereen mag in het Inloophuis zijn, zoals hij/zij is. Respect voor ieders levenswijze en eigenheid is dan ook belangrijk uitgangspunt.

Gezellig team: kom erbij en doe mee!

Je kunt inroosteren op een dagdeel wat jou het beste past. Als gastvrouw/gastheer maak je deel uit van een gezellig team van trouwe vrijwilligers. Omdat veel vrijwilligers dit boeiende  werk al jaren doen en nu wat ouder worden, zoeken we  versterking van ons vrijwilligersteam.

Eerst een keertje sfeer proeven?

Ken je het inloophuis niet en wil je een keertje sfeer proeven? Kom dan eens langs tijdens de openingstijden van De Parasol. In het inloophuis bieden we een lekker kopje koffie of thee en er is altijd ruimte en tijd voor een gezellig praatje, luisterend oor of een spelletje. Elkaar ontmoeten staat hierbij centraal. Regelmatig zijn er  op vrijdagmorgen activiteiten en op zondagmiddag is er om de week een maaltijd.

Meer informatie of aanmelden?

Lijkt het je leuk om mee te doen? Of heb je misschien nog wat vragen? Maak dan een afspraak met één van onze coördinatoren,  Anja of Henny.  Zij vertellen je  je graag meer over deze dankbare en gezellige taak!

 E:  coordinator@inloophuisdeparasol.nl

Gezellige Sinterklaasochtend bij De Parasol

Gezellige Sinterklaasochtend bij De Parasol

Op vrijdag 5 december staat om 10.00 uur de koffie klaar, natuurlijk met iets lekkers erbij.

En… de Sint heeft speciaal voor elke bezoeker een verrassing achtergelaten.

Jij komt toch ook?

Vrijdag 31 oktober bij Inloophuis De Parasol: De Maas van Bron tot Monding.

Verhaal door Hans Stam (met koffie en koek).

Start om 10:00 uur: Je bent van harte welkom!

 

Bedankavond vrijwilligers De Parasol

Op vrijdagavond 10 oktober werd door het bestuur van De Parasol een gezellige avond georganiseerd voor de vrijwilligers van de De Parasol.

Voorzitter Wout Lourens sprak zijn grote dank uit aan alle vrijwilligers die de inloop èn alle activiteiten van De Parasol mogelijk maken.  Bijzonder woord van dank was er deze avond voor de inzet van de twee coördinatoren (Anja en Henny). Daarnaast was er speciaal aandacht voor bestuurslid Wim van de Ven, die na 18 jaar afscheid nam als penningmeester van het bestuur. Wim was vanaf de start van De Parasol actief in het bestuur en hield daarnaast de website en de facebookpagina bij. Wout sprak namens het bestuur zijn grote waardering uit voor deze jarenlange betrokken en integere inzet!

Het was een gezellige avond, waarin ontmoeting en samen eten (heerlijk Indonesisch), de belangrijkste ingrediënten waren. Ook werden de de nieuwe vrijwilligers voorgesteld. Heel fijn dat we weer nieuwe vrijwilligers mogen begroeten, die zich enthousiast gaan inzetten als gastvrouw, penningmeester, creatief begeleider of algemeen bestuurslid.

Ook interesse in vrijwilligerswerk voor De Parasol? Stuur dan een mailtje naar Henny  en Anja via: coordinator@inloophuisdeparasol.nl

BURENDAG 2025

Op 26 oktober 2025 was het weer Burendag bij De Parasol!

De dag begon met de vrolijke muziek van Wim Zevering met zijn draaiorgel Allegria. De toon was daarmee gezet!

De gezellige markt met mooie producten uit de buurt zorgde voor veel aanloop.

Daarnaast was er van alles te doen: bloemschikken, een verloting en een spannende bingo.

En natuurlijk werd de inwendige mens niet vergeten. Leen en Kees zorgden voor een lekkere zelfgemaakte soep bij de lunch, er waren zelfgebakken taarten en Wijkvereniging Ermelo-West zorgde aan het eind van de middag voor heerlijke pizza ’s Kortom: een zeer geslaagde Burendag!

       

Burendag bij De Parasol!

 

Op vrijdag 26 september is er weer Burendag in de Parasol!

Met de hele dag inloop met koffie/thee + wat lekkers en Minimarkt met verkoop van diverse leuke producten!

 

Programma: 

10.00 – 12.00 uur – Muzikale intermezzo’s door Wim Zevering met draaiorgel Allegria

10.00 – 12.00 uur – Biedermeier maken (gratis)

10.00 – 12.00 uur – Verloting (€ 1,- per lot); altijd prijs!

12.30 – 13.30 uur – Kleine lunch (soep + broodje)

14.30 – 15.00 uur – Bingo

-> Vanaf 17.00 uur verzorgt de wijkvereniging een gezinsmaaltijd. Er worden pizza’s gebakken.

Aanmelden voor de gezinsmaaltijd: info@ermelowest.nl

 

Burendag op vrijdag 27 september

Vrijdag a.s. wordt in en om de Vleugel weer de Burendag gevierd. Voor het programma, die het bericht bij de activiteiten-agenda.

Welkom!

Beheerders gezocht voor “De Vleugel”!

Beheerders voor De Vleugel gezocht

Wijkontmoetingscentrum De Vleugel

De Vleugel is het ontmoetingscentrum van Ermelo-West en ligt naast de Westerkerk. We zijn sinds 1,5 jaar een plek waar de mensen uit de wijk zich thuis voelen en waar ze graag komen. Dat doen we door zo laagdrempelig mogelijk activiteiten te organiseren voor zoveel mogelijk doelgroepen in de wijk. Denk aan koffiemomenten, samen eten, creatieve activiteiten, maar ook muziek, gespreksgroepen of bijeenkomsten van clubs zonder eigen ruimte zijn mogelijk. De beheerder en de andere vrijwilligers spelen hierin een zeer belangrijke rol.

Momenteel zijn er een viertal vrijwilligers actief die beheertaken uitvoeren. Om de groei van de activiteiten op te vangen en om de taken over meer mensen te verdelen willen we het beheerdersteam graag uitbreiden.

We hebben uiteenlopende werkzaamheden waarbij we ondersteuning nodig hebben. Je kunt bijvoorbeeld denken aan:

  • Voorraad beheer en inkopen van eten, koffie en thee
  • Agendabeheer en het inplannen van ruimtes
  • Gastheer/gastvrouw op bepaalde momenten in de week
  • Rooster maken voor vrijwilligers.
  • Vrijwilligers uitleg geven over de werkzaamheden
  • Beheer van de website van de Vleugel en de IT-omgeving
  • Klusjes doen, zoals kleine reparaties
  • Onderhoud en inrichting van de tuin van de Vleugel

Wie zoeken we? 

Je werkt graag met mensen samen en vind het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten. Je denkt mee over de manier waarop we De Vleugel zo aantrekkelijk mogelijk maken voor de inwoners van de wijk en je vindt het leuk om je in te zetten voor de wijk. Als je een taak oppakt voer je die zorgvuldig uit en je houdt je goed aan afspraken.

Tijdsbesteding 

We zoeken mensen die minstens een aantal uren per week van hun tijd willen besteden aan bovenstaande taken. We staan echter altijd open voor het gesprek. Kom vooral een keer meelopen en rondkijken als je wilt zien wat we doen en welke werkzaamheden bij jou zouden passen. We zijn een nieuwe organisatie en staan open voor maatwerk.

Neem contact op met: joep.bisschops@devleugelermelo.nl of met beheerder@devleugelermelo.nl

22 september BURENDAG

In verband met de te verwachten weersomstandigheden worden de activiteiten van de Parasol en de Wijkvereniging niet buiten, maar in de ruimten van de Vleugel en de Westerkerk gehouden.

Voor meer bijzonderheden, zie de activiteitenagenda.